Svi poslovi na rekonstrukciji sistema za otkopavanje i odvoz uglja u termoelektrane ogranka „TE-KO Kostolac“ odvijaju se prema planu. Ovo su najveći radovi na rudokopu i podrazumevaju izradu višekilometarske trase prema deponijama na drobilani u termoelektranama, u zavisnosti od napredovanja kopa.
Slobodan Goločevac, pomoćnik direktora Direkcije za proizvodnju uglja i sistem odvodnjavanja Ogranka, kaže da se rekonstrukcija izvodi uporedo s remontom sistema, na način da se remont ne ugrozi, a da rekonstrukcija bude završena u predviđenom roku.
− Remont BTD sistema (bager-transporter-drobilana) počeo je 22. maja i od prvog dana ušlo se i u poslove rekonstrukcije sistema – transport pogonskih stanica, postavljenje sekcija transportera, a radiće se i most preko jalovinskih sistema na samom kopu. Svi pripremni radovi urađeni su na vreme, tako da smo u posao rekonstrukcije ušli potpuno spremni. Sa izradom trasa za budući položaj BTD sistema krenulo se još pre godinu dana i za taj posao korišćeni su EŠ bager i bager SRs 2000/32, kao i pomoćna mehanizacija – rekao je Goločevac.
On je istakao da se rekonstrukcija izvodi prema termin planu koji se ažurira svakog dana i da je do sada urađeno sve što je planirano.
− Ne postoji bojazan da se rekonstrukcija neće završiti na vreme. Neke aktivnosti su i ispred plana. Do sada je urađen produžetak tansportera UZ-4 za 250 metara i tu su završeni svi poslovi. Transporter UZ-3 je izmešten na novu poziciju i urađen je njegov produžetak za 600 metara. Na tom transporteru su ostali da se završe vulkanizerski poslovi. Transporter UZ-2-1 izmešten je na novu poziciju i ostali su samo vulkanizerski poslovi. Transporter UZ-2 izmešten je na novu poziciju i urađen je njegov produžetak od 50 metara. I na tom transporteru treba da se uradi vulkanizacija traka. Transporter UZ-1 je najkraći ali najkomplikovaniji za montažu zbog prelaska preko Drugog i Petog BTO sistema. Kompletna oprema za njegovu montažu je prebačena i u toku je njegova montaža. Transporter UZ-0 postavljen je na budući položaj, očekuje se izrada vulkanizerskih sastava. Trase za pomeranje U-1-1 i U-1-2 su urađene i preostaje pomeranje tih transportera – objasnio je Goločevac.
Prema njegovim rečima, i remont otkopne mehanizacije odvija se u skladu s planom.
− Remont bagera SchRs 800, SRs 470 i band-vagena koji su potrebni za njihov rad završava se u predviđenom roku. Bager SRs 400 imaće dodatnih sedam dana za završetak remonta − rekao je Goločevac.
Radove na remontu i rekonstrukciji izvode radnici PK „Drmno“, kostolačkog PRIM-a i JP „Kosovo-Obilić“.
Plan i projekat
Povremena rekonstrukcija sistema za otkopavanje i odvoz uglja neminovna je zbog napredovanja radova na odlagalištima BTO sistema. Rekonstrukcija se planira blogovremeno i za nju se radi dopunski projekat, u kome su definisani svi poslovi koje je potrebno uraditi u rekonstrukciji, kao i trase transportera – rekao je Slobodan Goločevac.
Izvor: EPS Energija Kostolac